رزرو هتل

معرفي هتل هاي ايران و آشناي با سايت هاي رزرو هتل

دستورالعمل پاسخگويي به تماس هاي تلفني در هتل

iran hotel

يكي‌ از مهمترين مولفه‌هاي موفقيت در كسب و كار توانايي پاسخگويي به ميهمانان و برقراري ارتباط با آن‌ ها بوسيله‌ي تلفن است. پاسخگويي به تماس‌هاي تلفني اگرچه كار فيزيكي‌ و دشواري نيست اما بسياري از هتل‌ها امروزه به خاطر عدم پاسخگويي صحيح به ميهمانان براي رزرو هتل خود ضرر‌هاي جبران ناپذيري كرده اند.
به هر حال ميهماناني كه پاسخ مناسبي دريافت كنند دوباره تماس خواهند گرفت و اين امر سبب رونق كسب و كار ما خواهد شد. تلفن يكي‌ از پركاربردترين وسايل ارتباط جمعي است كه متاسفانه اهميت آن ناديده گرفته شده است. شما به وسيله آن قادر خواهيد بود كه با مردم در دوردست‌ترين نقاط ارتباط برقرار كنيد و در هزينه و وقت خود نيز صرف جويي كنيد.
امروزه كمپاني‌هاي برتر به فكر استفاده بهينه از اين وسيله ارتباط جمعي هستند و بر اهميت پاسخگويي صحيح به ميهمانان تاكيد دارند و در اين راستا تلاش شده است تا آداب پاسخگويي صحيح به تماس‌هاي تلفني مورد تاكيد قرار گيرد.در تماس‌هاي تلفني نحوه برخورد با مخاطب از اهميت به سزايي برخوردار است و در واقع ضمانتي براي همكاري و ارتباط ما در آينده خواهد بود. ديل كارنگي مي‌‌گويد: شما هرگز شانس دومي‌ نداريد تا اولين برخوردتان را اصلاح كنيد.
هنگامي كه در تماس تلفني با فرد غريبه صحبت مي‌كنيم ناخواسته تصويري در ذهن خود از آن فرد مي‌‌سازيم و اين امر درمورد مخاطب ما نيز مصداق دارد. تلفن اولين و شايد تنها راه ارتباطي‌ ما با مشتري است، بنابرين استفاده بهينه از اين فرصت بايد در دستور كار ما قرار گيرد. در واقع شما اين فرصت را داريد تا در تماس تلفني خود با مخاطب درباره ماهيت كسب و كار و يا نقش خود در اين فرآيند صحبت كنيد.تصويري كه شما از خود در ذهن مخاطب باقي‌ مي‌‌گذاريد و همچنين ارتباط اوليه‌ با وي بسيار اهميت دارد. اگر تن صداي شخصي‌ كه پاسخگوي تلفن ها است نامناسب باشد ممكن است مخاطب رنجيده خاطر شود. هنگامي كه شخصي‌ تماس مي‌گيرد سوال و نحوه پاسخگويي  مشخص مي‌كند كه ما با چه تيپ شخصيتي ارتباط داريم و چگونه بايد مكالمه را مديريت كنيم.
استفاده بهينه از تماس‌هاي تلفني يك هنر است و لازمه آن تجربه كافي‌ و به دست آوردن مهارت‌هاي ارتباطي‌ است. بياييد صادق باشيم! آيا تا به حال با مشكلات زير روبرو شده ايد؟
• نفهميدن منظور كسي‌ كه پشت خط است.

• احساسي ناخوشايند از تماس تلفني و شخصي‌ كه در حال مكالمه است.

• احساس شرمندگي از اينكه نتوانسته ايد منظور خود را به خوبي‌ براي مخاطب خود روشن كنيد.

• احساس ناخوشايند داشتن نسبت به مخاطب تنها به دليل صداي وي.

• بي‌ نتيجه بودن مكالمه تنها به خاطر مشغله در لحظه تماس تلفني.

اگر پاسخ شما براي هر يك از موارد بالا مثبت است بنابرين عملكرد شما به خوبي‌ كه خودتان تصور مي‌كنيد نبوده است!

از آنجايي كه زبان بدن در لحظه تماس تلفني كاربردي ندارد بايد كاملا مطمئن شويم كه به خوبي‌ توانسته ايم منظور خود را بيان كنيم.
تن صداي شما بيانگر احساسات و عواطف شماست و همچنين مي‌‌تواند بيانگر ديدگاه شما نسبت به مخاطب باشد.
به خاطر داشته باشيد اينكه چه مي‌‌گوييد مهم است اما چگونگي بيان آن از اهميت بالايي برخوردار است.
در واقع ارتباط كلامي تنها ۷% از فرآيند ارتباطات است و نقش اصلي‌ را زبان بدن ايفا مي‌كند. بنابرين بايد كيفيت ارتباط كلامي ما تا حدي افزايش پيدا كند كه اين ضعف را تا حدودي پوشش دهد.
بنابراين لازم است كه تاثير مثبتي بر روي مخاطب بگذاريد و مخاطب احساس كند كه شما مي‌‌خواهيد كمك كنيد و به مشكلات و خواسته‌هاي وي اهميت مي‌‌دهيد.
به هنگام پاسخگويي به تماس‌هاي تلفني بايد خونسرد باشيم و كاملا با دقت گوش دهيم. اگر مخاطب قصد دارد پيغامي را براي شخص خاصي‌ بگذارد كاملا با وسواس يادداشت كنيم.
زماني‌ را براي استراحت خود در نظر بگيريد تا به هنگام پاسخگويي به تماس‌هاي تلفني بازدهي بالايي داشته باشيد.
اگرچه پشت تلفن مخاطب شما را نمي‌بيند اما هنگام پاسخگويي لبخند بزنيد. بنشينيد و يا كاملا صاف بايستيد و با صداي آرام حرف بزنيد و صداي تلفن را نيز پايين بياوريد.

iran hotel


برچسب: ،
امتیاز:
بازدید:
+ نوشته شده: ۸ اسفند ۱۳۹۶ساعت: ۰۳:۲۷:۰۰ توسط:وب سازان نوين ايده موضوع: