رزرو هتل

معرفي هتل هاي ايران و آشناي با سايت هاي رزرو هتل

تشكيل كارگروه مشترك براي ارزيابي هتل‌ها

معاون گردشگري از تشكيل كارگروه مشترك جامعه هتلداران، ارزيابان هتلها و معاونت گردشگري در راستاي دستيابي به نقطه مطلوب در امر ارزيابي و درجه‌بندي هتلها خبر داد. اين خبر مي‌تواند مهر پاياني بر يكي از دغدغه‌هاي مطرح در بخش هتلداري باشد؛ چه آنكه يكي از انتقادهايي كه گردشگران بين‌المللي از ايران مطرح مي‌كنند، تفاوت استانداردهاي هتلداري در ايران و ديگر كشورها است. هنگامي كه يك گردشگر براي سفر خود هتل چهارستاره‌اي را در ايران رزرو مي‌كند، تصور او از هتل چهارستاره، هتلي با امكانات مشخص در كشور مبدأ خواهد بود اما هنگامي كه در كشور ما استاندارد مورد قبول بين‌المللي در اين بخش وجود ندارد، اين تفاوت كيفيت موجب انتقاد گردشگران خواهد شد. اما به نظر مي‌رسد هم‌اكنون سازمان ميراث فرهنگي عزم خود را براي حل اين مشكل جزم كرده است.

 

تا آنجا كه مرتضي رحماني موحد در نشست هم‌انديشي با هيات‌مديره جامعه هتلداران و ارزيابان استانداردسازي استان‌هاي كشور گفت: «با توجه به اهميت فرآيند استانداردسازي واحدهاي اقامتي و ارتقاي سطح خدمات، دستيابي به افزايش سرعت امور، كاهش دغدغه‌ها و حركت به سوي نقطه مطلوب ارزيابي و درجه‌بندي واحدهاي اقامتي، همواره جزو اولويت‌هاي اجرايي اين حوزه قرار دارد. بر همين اساس با هدف تدوين سياست‌هاي سه عنصر ساختار، ضوابط و فرآيند ارزيابي و درجه‌بندي هتلها، كارگروهي مشترك بين جامعه هتلداران، ارزيابان هتلها و معاونت گردشگري تشكيل مي‌شود.» به گزارش روابط عمومي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري، اين مقام مسوول با بيان اينكه به‌كارگيري نظام خودارزيابي مي‌تواند ضمن ايجاد رقابت در افزايش ضريب اشغال واحدها و نيز افزايش ميزان رضايتمندي مسافران موثر واقع شود، اظهار كرد: «در حوزه كيفيت خدمات با مفروضات ثابت به معناي ضوابط، قوانين و دستورالعمل‌هاي بالادستي و متغيرهايي متناسب با شرايط جاري و واقعيت‌ها روبه‌رو هستيم كه براي ايجاد تناسب مطلوب و رفع چالش‌هاي احتمالي مي‌توان با واگذاري امور تخصصي و حرفه‌اي به جامعه هتلداران در تسريع روند ارتقاي كيفيت خدمات موثرتر عمل كرد.» معاون گردشگري در ادامه افزود: «ضمن پذيرش شرايط موجود مي‌توان با پرهيز از نقد امكانات حال حاضر و عدم مقايسه دائمي آن با صنعت موفق هتلداري در كشورهاي پيشرفته، راهكاري جمعي براي افزايش كيفيت خدمات هتل‌هاي كشور و در پي آن افزايش ضريب اشغال و درآمدزايي واحدهاي مربوطه در نظر گرفت.»

 

هتلها؛ ويترين فرهنگ كشور

رحماني موحد همچنين كيفيت خدمات گردشگري را نمادي از درون كشورها و درجه‌بندي كيفيت خدمات را تكليفي حاكميتي خواند و تصريح كرد: «وقتي گردشگران از حلقه‌هاي صنعت گردشگري همانند هتلها، حمل‌ونقل و... استفاده مي‌كنند، ميزان رضايتمندي خود را به كشور مربوطه، فرهنگ و ميهمان‌نوازي عمومي و در نهايت حاكميت آن نسبت مي‌دهند؛ در نتيجه نوع خدمات اين حوزه و كسب رضايتمندي مشتري از جايگاه و اهميت بالايي برخوردار است.» معاون گردشگري در پايان بر بهره‌برداري از تجربيات، انباشت دانش و جايگاه حقوقي موجود ميان فعالان تخصصي اين حوزه و جامعه هتلداران و همچنين تعريف فرآيند ارتباط و كسب مشاوره در زمينه استانداردسازي تاكيد كرد. حالا بار ديگر قرار است اقدامي در راستاي استانداردسازي هتلها و مراكز اقامتي صورت گيرد؛ اقدامي كه فعلا وعده آن داده شده و فعالان اين صنعت در انتظارند تا عمل به آن را شاهد باشند.

ز


برچسب: ،
امتیاز:
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۳ شهريور ۱۳۹۶ساعت: ۱۱:۰۴:۰۴ توسط:وب سازان نوين ايده موضوع: