رزرو هتل

معرفي هتل هاي ايران و آشناي با سايت هاي رزرو هتل

چهار تكنيك جذاب بازاريابي براي هتل‌ها

ديگر كمتر كسي به شيوه سنتي سفر مي‌كند. خيلي از هتل‌هاي بزرگ مي‌دانند كه گردشگران مدرن دنبال چيزي بيش از جاي خواب و روم سرويس هستند. با گسترش خدمات شركت‌هايي مثل اير‌بي‌ان‌بي (Airbnb) و كساني كه خانه خود را به مسافران اجاره مي‌دهند، كاربرد هتل‌ها هم عوض شده و ديگر نمي‌توانند فقط جايي براي خواب باشند. از اين رو آنها روش‌هاي خلاقانه‌اي براي جذب مشتري به كار مي‌گيرند.

 

۱- امكان سفري متفاوت براي مشتريانت فراهم كن

خيلي از گردشگران ساعات كمي را در اتاق هتل‌ صرف مي‌كنند و براي جذب آنها بايد روش‎هاي خلاقانه‌اي به كار گرفت و امكانات هيجان‌انگيزتري پيشنهاد كرد. براي جذب مسافر ديگر روش‌هاي سنتي جواب نمي‌دهد و بايد روش‌هاي پيچيده‌تري از مبلمان زيباي اتاق و ملحفه‌هاي سفيد و سرويس بهداشتي لوكس رو كرد، براي همين بعضي هتل‌ها به برگزاري كلاس‌هاي يوگا، گردهمايي‌هاي شاد و بازي‌هاي جذاب دسته‌جمعي رو آورده‌اند. در يك تجربه‌ي شگفت‌انگيز مشتري‌هاي برج‌هاي Waldorf Astoria دسترسي اختصاصي به باغ‌ها و كندوهاي عسل پشت‌بام هتل دارند و مي‌توانند فرايند زنبورداري را تجربه كنند و با شيوه‌اي به نام عسل‌درماني آشنا شوند و از داروهايي كه ماده‌ي اوليه‌ي همه‌ي آنها عسل است بهره ببرند.

۲-  قدر مشتريان ثابت را بدان

مشترياني كه بيش از يك بار مسافر هتل‌ي هستند همان مشتريان وفاداري‌اند كه هتل‌ بايد توجه ويژه‌اي به آنها داشته باشد. بايد با آنها جوري رفتار كني كه انگار تك‌تك‌شان را مي‌شناسي و هرازچندي پيشنهادهاي ويژه براي آنان تدارك ببيني.

هتل‌هاي روش‌هاي خلاقانه‌اي به كار مي‌گيرند تا مشتري گذري را تبديل به مشتري ثابت كنند. اين روشها از طريق احترام گذاشتن به سليقه‌ي شخصي مشتري يا علاقه‌مندي‌هايي انجام مي‌گيرد كه او در طول اقامت در هتل از خود بروز داده است. يكي از مثال‌هاي خوب مربوط به هتل‌ بين‌المللي ريتز_كارلتون است. وقتي كودك يكي از مشتريان عروسك خود را در اتاق هتل جا گذاشت آنها بعد چند روز عروسك را به آدرس مشتري پست كردند و همراهش عكس‌هايي از عروسك فرستادند كه در جاي جاي هتل‌ گرفته شده و نشان از يك ماجراجويي هيجان‌انگيز در هتل‌ داشته است.

۳- نقش خود را به عنوان متخصص امور گردشگري جا بينداز

خيلي از برندهاي بين المللي هتل‌داري، بر چگونگي ارائه‌ي اطلاعات هتل‌ به مشتريان نظارت ويژه‌اي دارند. وب‌سايت آنها براي افراد غير عضو بسيار ساده و كاربردي طراحي شده تا در صورت ثبت نام و عضويت بتوانند به اطلاعات بيشتري دسترسي پيدا كنند. هتل‌ها فقط به خدماتي كه خود ارائه مي‌دهند بسنده نمي‌كنند، آنها در اپليكيشن‌ها و وب‌سايت‌هاي خود اطلاعات مفيدي براي گردشگران جمع آوري مي‌كنند. مشتريان با مطالعه‌ي اين مطالب حس مي‌كنند كه گزينه‌ي مورد اطمينانشان را پيدا كرده‌اند.

آنها به جاي بمباران مخاطب خود با ارائه‌ي ويژگي‌هاي پرشمار، سعي مي‌كنند با صرفه جويي در وقت و پول، فقط امكانات مهم را به مشتريان معرفي و پروسه‌ي خريد خدمات هتل‌ را ساده‌تر كنند. تكنولوژي موبايل اين فرايند را ساده‌تر كرده. مشتريان مي‌توانند از طريق اپليكيشن هتل‌هايي مثل هتل‌ هايت و هيلتون به سرويس‌هاي مختلف آنها دسترسي پيدا كنند، به صورت آنلاين اتاق مورد علاقه خود را رزرو كنند يا با خدمه هتل‌ در ارتباط باشند.

۴- در شبكه‌هاي اجتماعي با مشتريان ارتباط انساني برقرار كن

بعضي هتل‌ها در شبكه‌هاي اجتماعي خود كار جالبي مي‌كنند. در شبكه‌هاي اجتماعي هتل‌ها به جاي اينكه برند با مخاطبان صحبت كند، كاركنان هتل‌ با مشتري طرف گفت‌وگو مي‌شوند و هر كس به فراخور تخصصي كه دارد در جريان ارتباط با كاربران شبكه‌هاي اجتماعي مداخله مي‌كند. مشتري از اين ارتباط انساني حس خوشايندتري پيدا خواهد كرد و با اعتماد بيشتر با هتل‌ ارتباط خواهد گرفت.

ز


برچسب: ،
امتیاز:
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ساعت: ۰۲:۴۵:۵۷ توسط:وب سازان نوين ايده موضوع: