رزرو هتل

معرفي هتل هاي ايران و آشناي با سايت هاي رزرو هتل

15 روش بازاريابي هتل ها

بازاريابي آنلاين روز به روز در حال پيچيده‌تر شدن است؛ بالاخص براي هتلداران كه نه‌تنها بايد همه تاكتيك‌هاي خارجي موجود در دنياي بيرون را بدانند، بلكه بايد بر همه بازيگران ديجيتال تاثيرگذار در حوزه سفر نظير ابرموتورهاي جست‌وجو و سايت‌هاي آنلاين آژانس‌هاي مسافرتي (OTA) نيزاشراف داشته باشند.

در يك مطالعه، 15 روش و روند بازاريابي هتل ها را در سال 2015 نشان داده است؛ سايتي كه به‌طور انحصاري در بخش هتلداري و در امر بازاريابي آن متمركز است. نتايج اين گزارش نشان مي‌دهد كه مي‌توانيم انتظار يك تغيير و حركت در دنياي ميهمان‌نوازي در سال جديد ميلادي را داشته باشيم.
- شخصي‌سازي

در سال 2015 شاهد تسريع روند تجربه‌هاي شخصي در شبكه خواهيم بود. هتلها شروع مي‌كنند به استفاده حرفه‌اي‌تر از محتواي شبكه‌ها و مشتري‌ها را براساس ترجيحات و رفتارهاي آنلاين آنها مورد هدف قرار خواهند داد.

2- موبايل

رزرو هتلها از طريق موبايل در سال 2015 با سرعت ادامه خواهد يافت و پيش‌بيني مي‌شود كه رزرو سفرها از طريق موبايل در اين سال، ارزشي معادل 5/39 ميليارد دلار را به خود اختصاص دهد و اين 25 درصد از كل بازار آنلاين مسافرت خواهد بود.

3- دست كشيدن از رزرو

با توجه به آنكه در حدود 98 درصد از بازديدكنندگان سايت‌ هتلها از رزرو آنها دست مي‌كشند، ابزارهاي رزرو به مولفه ضروري براي جذب مشتري‌ها و آشتي‌دادن آنها با رزرو اينترنتي در سال 2015 تبديل خواهد شد.

4- جست‌وجوي متا

هنوز راه زيادي باقي مانده است تا استفاده از موتور جست‌وجوي متا به راهي موثر براي بازاريابي هتلداران تبديل شود. چالش سال 2015 اين خواهد بود كه اطمينان حاصل شود كانال‌هاي سرچ متا براي رزرو هتلها سودآور خواهند بود.

5- پرداخت با موبايل

در سال 2015 شاهد خواهيم بود كه «پرداخت با موبايل» به روال معمول براي پرداخت رزرو هتلها تبديل خواهد شد. در سال گذشته صنعت خرده‌فروشي آنلاين نشان داد كه روش‌هاي پرداخت جايگزين همچون پي‌پال در حال افزايش است و يك مورد از هر 4 مورد تراكنش‌هاي موبايل، اكنون از اين كانال‌ها انجام مي‌شود.

6- مالكيت برندها

ميانگين مدت تحقيقات يك مسافر از لحظه آغاز تا رزرو هتل 24 روز طول مي‌كشد و به‌طور ميانگين 6/21 صفحه واسط در آن مشاهده مي‌شود. در سال 2015 شاهد تمركز بيشتر بر تملك برندها در همه كانال‌هاي جست‌وجو خواهيم بود.

7- رسانه‌هاي اجتماعي

رسانه‌هاي اجتماعي همچنان تغييرات زيادي در دسترسي به محتواهاي تبليغاتي و فروش ايفا مي‌كنند و هتلها مجبور خواهند شد بيش از پيش هزينه صرف كنند تا محتواي تبليغاتشان مشاهده شود.

8- محتواي متناسب با شخصيت

هتلها بايد مشتري محور شوند و به يك هتل بايد از نگاه مشتري نگاه كنند و نه بازار يا هتل. هتلها بايد درك كنند كه مشتري‌‌ها از آنها چه انتظاراتي دارند و تجربيات خود را بر پايه انتظارات آنان شكل دهند.

9- بهينه‌سازي جديد موتور جست‌وجو
 

با توجه به اينكه اكنون گوگل نتايج جست‌وجوي هتلها در بالاي صفحات وب را 100 درصد پولي كرده است، بازاريابان بايد براي ترافيك موجود در شبكه، مرزهايي را در نظر بگيرند؛ در سال 2015 بهينه‌سازي موتور جست‌وجو از حالت سنتي خارج مي‌شود و بر تجربه همه مصرف‌كنندگان در همه كانال‌ها متمركز مي‌شود.

10- برنامه‌هاي بازاريابي

در سال 2015 بايد براي انفجار برنامه‌هاي مزايده آماده شويم. در حال حاضر 35 درصد از كل هزينه تبليغات صرف خريد نمايش تبليغات از طريق تكنولوژي‌هاي برنامه‌اي مي‌شود.

11- محتواي صوتي- تصويري

مطالعات نشان مي‌دهد مردم 10 درصد از آنچه مي‌شنوند، 20 درصد از آنچه مي‌خوانند و 80درصد از آنچه را كه مي‌بينند به خاطر مي‌آورند. در سال 2015 شاهد داستان‌سرايي تصويري خواهيم بود و اين مساله به هتلها امكان مشاركت فعالانه در جوامع را مي‌دهد.

12- استراتژي‌هاي تجربه‌محور

در سال 2015 شاهد رشد استراتژي‌هاي تجربه‌محور خواهيم بود. مشتري‌هاي امروز مي‌خواهند در هتلهايي باشند كه از ترجيحات و اميال آنها آگاهي دارد. هتلها بايد برندها و محصولات زيادي را در دسترش مشتريانشان قرار دهند تا بتوانند هيجان و احساسات آنها را برانگيزند.

13- نزديكي تكنولوژي به مشتريان

 91 درصد از كاربران گوشي‌هاي هوشمند، اين ابزارهاي خود را در جايي قرار مي‌دهند كه دستشان به آنها برسد. بازاريابان هتلها مي‌توانند از اين مزيت نزديكي تكنولوژي به مشتريان استفاده كنند چون پيام‌هاي مختلفي را مي‌توان براساس موقعيت مكاني مشتري‌ها به آنها ارسال كرد.

14- نسل بيبي‌بومرها

نسل بيبي‌بومرها -يعني نسلي كه اكنون به سن ميانسالي رسيده‌اند و جزو طبقه ثروتمندان محسوب مي‌شوند- اكنون مشاركتي 33درصدي به‌عنوان كاربران اينترنت دارند. در تدوين استراتژي‌هاي بازاريابي ديجيتال هتلها در سال 2015، آنها بايد به اين نسل توجه ويژه داشته باشند.

15- رويكرد كل‌گرايانه به مديريت درآمدها

تغيير سريع در رفتار مشتري، هتلها را ملزم مي‌كند رويكردي جامع در قبال مديريت درآمد‌هايشان داشته باشند و اين كار را بايد از طريق مداخله دادن بيشتر فروش و بازاريابي در فرآيند بازاريابي انجام دهند. اين تغيير نقش‌ها براي مديريت موثر توزيع كانال‌ها در سال 2015 حياتي خواهد بود.
به گزارش «دنياي اقتصاد»، روند بازاريابي اينترنتي اكنون روز به روز تغيير مي‌كند و دچار تكامل مي‌شود. بازاريابي مراكز اقامتي نيز از اين موضوع بي‌نصيب نيست و هر سال نسبت به سال گذشته با پيچيدگي‌هاي جديدتري همراه خواهد بود. سال 2015 نيز ارمغان‌هاي متفاوتي براي بازاريابي هتلها به همراه خواهد داشت.
ز


برچسب: ،
امتیاز:
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ساعت: ۰۲:۴۱:۰۴ توسط:وب سازان نوين ايده موضوع: