رزرو هتل

معرفي هتل هاي ايران و آشناي با سايت هاي رزرو هتل

روانشناسي رزرو هتل

 

هتل آزادي تهران

 در ادامه مقاله قبل با عنوان مزاياي رزرو آنلاين هتل در اين مقاله روانشناسي رزرو هتل را بررسي مي كنيم

انتخاب هتل مناسب توسط افراد معمولا به عوامل مختلفي بستگي دارد. عواملي نظير موقعيت مكاني هتل، تعداد ستاره‌ها، دسترسي آسان به وسايل حمل و نقل عمومي، زيبايي خود هتل و راحتي آن. معمولا اينگونه برداشت مي‌شود كه ما از بين هتل‌هاي مختلف، مناسب‌ترينشان را انتخاب مي‌كنيم، اما آيا تاكنون فكر كرده‌ايد كه شما توسط هتل انتخاب شده‌ايد؟ شايد بهتر باشد اين ديدگاه را بيشتر بررسي كنيم.

بر اساس گزارش مركز روانشناسي نت افينيتي (NetAffinity)، بسياري از شركت‌هاي هتل داري از روانشناسي رنگ براي جذب مخاطب در اولين گام‌ها استفاده مي‌كنند. اما آيا مي‌دانيد كه برند يا نام تجاري هتل‌ها تاثير بسيار بيشتري بر انتخاب مخاطب دارد؟ در حقيقت يك برند خوب صرف نظر از كيفيتي كه ارائه مي‌كند تاثير بسيار زيادي بر انتخاب مخاطب دارد.

اينطور به نظر مي‌رسد كه برندهاي مشغول در حوزه ي هتلداري، تسلط كاملي بر روانشناسي مخاطب دارند و به خوبي مشتريان را تشويق به استفاده از خدمات خودشان و رزرو هتل‌ ها مي‌كنند. با در نظر گرفتن اين مسئله، در ادامه به سه شيوه‌ي رايج كه برندها با بهره گيري از آن مخاطبانشان را جذب مي‌كنند، مي‌پردازيم. با مطالعه‌ي اين متن، مي‌توانيد تشخيص دهيد كه آيا تا به حال در دام تبليغات برندها گرفتار شده‌ايد يا نه.

محدود كردن گزينه‌هاي در دسترس مخاطب

تحقيقات اخير نشان مي‌دهد كه مشتريان در هنگام مواجه شدن با ليست محدود براي انتخاب در برابر ليستي بلند بالا، شش برابر بيشتر اقدام به خريد مي‌كنند. در حقيقت انتخاب و بررسي بين ۱۰ ويژگي بسيار ساده‌تر از همين انتخاب بين ۱۰۰۰ ويژگي است. به عنوان مصرف كننده، شايد همه‌ي ويژگي‌هاي مثبت يك هتل را دوست داشته باشيد و بخواهيد همه‌ي آنها را انتخاب كنيد، اما در هنگام زرو كردن قضيه كمي متفاوت مي‌شود. هرچه امكان انتخاب ساده‌تر باشد و انتخاب‌هاي محدودتري داشته باشيد، حس بهتري خواهيد داشت. برندهاي معتبر نيز از اين حس دروني مشتريان آگاه هستند. آنها به جاي بمباران مخاطب با ارائه‌ي ويژگي‌هاي پرشمار، سعي مي‌كنند با صرفه جويي در وقت و پول، تنها امكانات مهم را به مشتريان معرفي كنند و با همين سادگي در روند ارائه‌ي هتل، مصرف كنندگان را به خودشان جذب كنند.

به منظور انجام اين كار، بسياري از برندهاي بين المللي هتلداري، بر چگونگي ارائه‌ي اطلاعات هتل به مشتريان نظارت ويژه‌اي دارند. آنها وب سايتشان را براي افراد غير عضو بسيار ساده و كاربردي طراحي مي‌كنند تا در صورت ثبت نام و عضويت بتوانيد اطلاعات جامع‌تري را مشاهده كنيد. اطلاعات مرحله به مرحله و تفكيك شده در روند رزرو اتاق به مشتري ارائه مي‌شوند. براي دستيابي به هدف ساده سازي، اطلاعات مديريت شده و به صورت كاربردي به كاربران ارائه مي‌شود. به عنوان مثال اطلاعات ارائه شده براي يك مكان ثابت توسط سايت هاي مختلف كه در زمينه رزرو هتل كار مي كنند سايت هتل يار بسيار ساده تر و كاربر پسندتر طراحي شده و كاربران به سادگي مي توانند رزرو خود را نهايي كنند

ايجاد احساس فوريت براي مخاطب

يكي از تكنيك‌هاي رايج در وب سايت هاي رزرو آنلاين هتل، ايجاد احساس اضطرار و فوريت در مخاطب براي رزرو سريعتر اتاق است. برندهاي گوناگون از تكنيك‌هاي متنوعي براي ايجاد اين احساس استفاده مي‌كنند. اگر تابه حال با كليك روي نام يك هتل، اطلاعاتي نظير تعداد رزرو شدن يك نوع اتاق در بيست و چهار ساعت گذشته را مشاهده كرده باشيد، احتمالا با اين شيوه آشنا شده‌ايد.

در يكي از بهترين نمونه‌هاي رايج اين شيوه، وب سايت به شما اعلام مي‌كند كه چند نفر از مخاطبان ديگر سايت، همزمان با شما در حال مشاهده‌ي همين صفحه و همين هتل مورد نظر شما هستند. البته همزمان تعداد اتاق‌هاي موجود و قيمت تخفيف خورده‌ي اتاق‌ها را به شما يادآوري مي‌كنند و اظهار مي‌كنند كه اتاق‌هاي محدودي با اين قيمت و با اين شرايط مطلوب باقي مانده‌اند. در اين شرايط مخاطب مجاب مي‌شود كه هرچه سريعتر اتاق‌هاي باقي مانده را رزرو كند.

براي تاكيد بر رزرو، وب سايت‌ها پيشنهادهاي آماده كرده‌اند. پيشنهادهايي نظير اينكه اكنون رزرو كنيد و در هنگام مراجعه پرداخت نماييد. وقتي اين پيشنهاد را در كنار ايجاد حس فوريت قرار مي‌دهند، مخاطب متقاعد مي‌شود كه چيزي از دست نمي‌دهد، پس بهتر است زودتر رزرو را انجام دهد و در هنگام مراجعه به هتل پول را پرداخت خواهد كرد. با اين تكنيك وب سايت رزرو آنلاين به هدف خودش رسيده است.

معرفي برند به عنوان متخصص گردشگري

معمولا مشتريان ترجيح مي‌دهند در هنگام تعطيلات از خدمات شركت‌هاي معتبر و با سابقه استفاده كنند. در نتيجه برندهاي مختلفي هر روز خود را به عنوان متخصص و باتجربه در امر سفر و گردشگري معرفي مي‌كنند تا از اين حس اعتماد مشتريان بهره‌مند شوند. در ايران برندهاي معتبري مانند هتل آزادي تهران، هتل استقلال تهران، هتل اسپيناس پالاس با ارائه خدمات VIP به مسافران نامي نيك در صنعت هتل داري دارند

يكي از راه‌هايي كه وب سايت‌ها به كار مي‌برند تا با تجربه به نظر برسند اين است كه در وب سايتشان اطلاعات مفيدي براي گردشگران جمع آوري مي‌كنند. مشتريان با مطالعه‌ي اين مطالب حس مي‌كنند كه گزينه‌ي مورد اطمينانشان را پيدا كرده‌اند. معمولا وب سايت اين هتل‌ها اعضايي دارند كه از تعطيلات رويايي كه در هتل گذرانده‌اند بسيار تعريف مي‌كنند و از راهنمايي‌هاي گره گشاي كارمندان هتل بسيار راضي بوده‌اند. مراجعين با مطالعه‌ي اين اطلاعات حس اطمينان لازم را پيدا مي‌كنند.

 

 

 


برچسب: هتل، رزرو هتل،
امتیاز:
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۴ خرداد ۱۳۹۶ساعت: ۰۱:۰۰:۵۷ توسط:وب سازان نوين ايده موضوع: