رزرو هتل

معرفي هتل هاي ايران و آشناي با سايت هاي رزرو هتل

سيستم هاي مديريت درآمد پيشرفته؛ و صنعت هتلداري

سيستم هاي مديريت درآمد امروزي برتر در دنيا، به صنعت مهمان پذيري كمك كرده اند تا بتوانند درآمد خود را بهبود بخشند.

با گسترش صنعت گردشگري در دنياي امروز و افزايش روز افزون گردشگران و عبور از مرز يك ميليارد گردشگر، انواع مختلفي از درخواست ها براي اقامت و استفاده از خدمات گردشگري رخ نمايي مي كنند. يكي از تحولات اخير، افزوده شدن تعداد شب هاي اقامت و افزايش گردشگراني است كه به دلايل مختلف به اقامت هاي طولاني يك هفته، يك ماهه و حتي بيشتر تمايل دارند. در اين ميان، گروه هتل هاي حرفه اي و با تدبير در دنياي هتلداري امروزي همواره به دنبال راه هاي جديدي مي گردند كه بتوانند مسيرهاي درآمدي جديدتري را به درآمد هاي خود اضافه كنند.

اقامت هاي طولاني، با توجه به آنچه گفته شد، ارزش افزوده مناسبي را متوجه ميهمانان و صاحبان هتل كرده است. در طول سال ها ثابت شده است كه اقامت طولاني، يك موضوع سودمند است. تعداد نفر-شب اقامت بيشتر و طبعا اشغال بيشتر اتاق هاي هتل توسط ميهمانان در شب ها، يكي از علاقه هاي صاحبان هتل ها است. شايد خوب باشد كه گروه هتل هاي داخلي به اين موضوع توجه كنند كه اكثر قريب به اتفاق گروه هتل هاي بزرگ دنيا، اقامتگاه هايي با ويژگي ها و امكانات خاص براي اقامت طولاني در ميان برندهاي اقامتگاهي خود در نظر گرفته اند و اين نشان از اهميت موضوع دارد.

با نگاه دقيقي از منظر مديريت درآمد، متوجه مي شويم كه در بررسي اين موضوع، سه حوزه مهم وجود دارد كه اقامتگاه هاي داراي امكانات براي اقامت طولاني مي توانند به درستي از تكنولوژي هاي مديريت و ديتايي كه به همراه اين تكنولوژي ها وجود دارد، استفاده كنند تا بتوانند سطح درآمدي بالاتر و جديدتري را براي خود تعريف كنند. در ادامه به اين سه مساله اساسي نگاهي خواهيم داشت:
 
تركيب كسب و كار بهتر
 
هرچه اطلاعات بهتري وجود داشته باشد، تقسيم بندي مشتريان بهينه تر خواهد شد. براي مثال، پاسخ اين سوال كه كدام بخش از مسافران فردي يا گروهي، بيشتر به اين نوع امكانات براي اقامت طولاني تر علاقه دارند و در چه بازه اي از سال بيش ترين گرايش به اين نوع اقامت وجود دارد، بسيار حائز اهميت است. همچنين دانستن اينكه به عنوان نمونه، در بازه زماني بين دسامبر و مارس، كمترين سفرهاي گروهي در حوزه كسب و كار انجام مي شود، به هتل هاي داراي اين امكانات اجازه مي دهد كه كسب و كار خود را با شرايط زماني و نتايج آن ها تطبيق دهند. داشتن اطلاعات بهتر باعث تصميم گيري بهتر مي شود و اين موضوع نيازمند يك سيستم مديريت درآمد هوشمند و پيشرفته است كه اين پاسخ ها را تهيه و نتايج عملياتي را ارائه كند.
 
استراتژي خلاقيت
 
ديتا به عنوان يك ابزار راهبردي صحيح شناخته شده و پيش بيني ها را بهبود مي بخشد. اين پيش بيني ها به عنوان يك موضوع بنيادين براي بهينه سازي درآمد موثر، مورد توجه هستند. غالب سيستم هاي مديريت درآمد كه مورد استفاده قرار مي گيرند، نمي توانند به درستي در مورد اقامت هاي طولاني و حتي در مورد نيازهاي اقامت كوتاه مدت مسافران پيش بيني و تحليل ارائه كنند. در اين موقعيت است كه خلاقيت و هوشمندي به كار رفته در سيستم هاي مديريت درآمد نوين و پيشرفته امروزي قادرند اين چالش را حل كنند. اين تكنولوژي، هتلداران را قادر مي سازد كه در فضاي رقابتي امروز، به انواع خاص مسافر در مقابل مسافران و مشتريان ثابت توجه بيشتري نشان دهند و اين توجه از طريق تحليل دقيق ديتاهاي موجود حاصل مي شود. اين پرسش ها كه «ميهمانان آينده نگر چه نرخ ها، امكانات و دسترسي هايي را خواهند داشت؟» «آيا در زمان اوج سفر رزرو بيش از حد اتاق ها قابل قبول است؟» و سوال هايي از اين دست، براي تحليل هتل ها بسيار مهم خواهند بود. همه چيز به ديتا و اطلاعات بر مي گردد. بهينه سازي درآمد براي اقامت طولاني به افكار صاحبان هتل، ميزان دورنگري و حتي يادگيري از اشتباهات وابستگي جدي دارد و زمان آن رسيده كه هتلداران با در دست داشتن ديتا، به طور كامل از پتانسيل هاي اين نوع اقامت استفاده كنند.
 
قيمت گذاري بهينه
 
زماني كه هتلداران سنتي با ميهماناني با يك يا دو شب اقامت رو به رو مي شدند، مشكلات رايجي در زمينه قيمت گذاري وجود داشت. با شرايط جديد، هتل هاي با اقامت طولاني، بايد محاسبات دقيق تري را براي مهمانان خود داشته باشند تا بتوانند قيمت هاي مناسبي را به آن ها پيشنهاد كنند. لايه هاي عميق تري از پيچيدگي نيز وجود دارد كه بايد در قيمت گذاري به آن ها توجه كرد. نرخ براي گروه هايي كه از پيش رزرو مي كنند و نيز اين واقعيت كه برخي ميهمانان مدت اقامت خود را تمديد مي كنند (مانند كساني كه در انجام پروژه با تاخير رو به رو مي شوند) يا كساني كه اقامت خود را كوتاه مي كنند (مانند كساني كه پروژه هايشان را زودتر تمام مي كنند). اينها همه مواردي هستند كه بايد در قيمت گذاري به عنوان متغير به آنها نگاه ويژه اي داشت.

از بين بردن الگوهاي سنتي و يافتن معادلاتي براي دنياي امروز، يعني كار كردن با سيستمي كه جزئيات را در نظر مي گيرد و پيشنهادها و كنترل عملكرد را بر اساس آن جزئيات انجام مي دهد. سيستم هاي مديريت درآمد امروزي برتر در دنيا كه مي توانيد با جست و جو در اينترنت به آن ها دست يابيد به صنعت مهمان پذيري كمك كرده اند تا بتوانند درآمد خود را بهبود بخشند و لازم است هتلداران داخلي نيز به اين موضوع توجه ويژه اي داشته باشند
ز


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
+ نوشته شده: ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ساعت: ۱۰:۴۰:۵۲ توسط:وب سازان نوين ايده موضوع:

به‌روز رساني ضوابط درجه‌بندي هتل‌هاي ايران

 

معاون گردشگري سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري در به‌روز رساني ضوابط درجه‌بندي هتل‌ هاي ۱ تا ۵ ستاره كشور، تلفيق نگاه جهاني و عملكرد ايراني را در راستاي افزايش كيفيت خدمات و رضايتمندي گردشگران الزامي دانست.

مرتضي رحماني‌موحد با حضور در دوازدهمين جلسه كارگروه بازنگري و تدوين ضوابط جديد درجه‌بندي هتل‌هاي كشور گفت: بهره‌مندي از نمونه‌هاي موفق بين‌المللي و پيوند آن به رويكرد و شرايط بومي كشور به عنوان عملكرد ايراني، مي‌تواند به عنوان تلفيقي كاربردي در روند به‌روز رساني ضوابط درجه‌بندي هتل‌ها به كار گرفته شود و در نهايت به ارائه ستاره‌هايي منطبق با كيفيت واقعي خدمات، منتهي شود.

وي با بيان اين‌كه گردشگري و هتلداري در زمره مشاغل بين‌المللي طبقه‌بندي مي‌شوند، افزود: براي جلب رضايت گردشگران و ورود حرفه‌اي به اين صنعت در بازار رقابتي موجود جهاني بايد ضوابط و استانداردهاي كيفيت جهاني در تدوين و بازنگري ضوابط و مقررات جاري مد نظر قرار گيرد.

معاون گردشگري با بيان اين‌كه در رويكرد جديد بيش از هر چيز رضايت از كيفيت خدمات اولويت مي‌يابد، گفت: در اين بازنگري تلاش شده است سرفصل‌هاي مربوط به «كيفيت و راحتي تجهيزات»، «كيفيت خدمات» و «رعايت اصول توسعه پايدار و دسترسي افراد معلول وجانباز» به منظور باز تعريف بستري مطمئن براي افزايش رضايتمندي گردشگران فراهم شود.

رحماني‌موحد با اشاره به اين‌كه پيش‌نويس اوليه طرح بازنگري ضوابط درجه‌بندي هتل‌ ها بر مبناي مطالعات ميداني و بهره‌مندي از نمونه‌هاي موفق بين‌المللي مي‌تواند ضريب اطمينان‌پذيري اين روند را افزايش دهد، اظهار كرد: استفاده از گزارش مشترك نهاد نظرسنجي نروژ و سازمان جهاني جهانگردي در اين زمينه و نيز ضوابط درجه‌بندي كشور فرانسه به عنوان مقصد اول گردشگري جهان، به واسطه تلفيق و تركيب با نگاه بومي و عملكرد ايراني سبب شكل‌گيري پيش‌نويس اوليه شده است كه انشاالله اين پيش نويس در اختيار مراجع و تشكل‌هاي تخصصي و علمي قرار گرفته و نسخه نهايي آن پس از تاييد رياست سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري ابلاغ خواهد شد.

وي خاطرنشان كرد: نياز است در بدنه ضوابط درجه‌بندي هتل‌ ها كيفيت، جامع نگري و پاسخ گويي همه جانبه به نيازها و الزامات موجود لحاظ شود و با هماهنگي كليه روابط و مناسبت‌هاي تاثيرگذار در اين موضوع با نگاهي جامع به آينده و حال حاضر نسخه نهايي پيش‌نويس مورد نظر آماده شود.

اين مقام مسؤول همچنين گفت: بي‌شك زحمات هر يك از اعضا در راستاي اهتمام در اقدامي ملي، سبب غناي بيش از پيش خروجي پيش‌نويس نسخه نهايي خواهد شد.

پس از تدوين نهايي پيش‌نويس در كارگروه فني مربوطه، قرار است در نشست‌هايي با گروه‌هاي مختلف هتلداري، نقطه نظرات تكميلي نيز اخذ و در ضوابط جديد گنجانده شود.

ز


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
+ نوشته شده: ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ساعت: ۱۰:۳۲:۲۲ توسط:وب سازان نوين ايده موضوع:

مديريت بحران در هتل ها

 

اقامت يكي از اجزاء تفكيك ناپذير محصولات گردشگري است و اشكال مختلف آن تاثيرغيرقابل انكاري بر انتخاب ها و رفتار هاي گردشگران دارد. هتل ها از نظر امكانات و كيفيت ارائه خدمات متنوع اند. گاهي اوقات شاهد انتشار خبرهاي ناگواري هستيم كه ممكن است صدمات جبران ناپذيري به نام و اعتبار هتل ها وارد نمايد. آتش سوزي، مسموميت غذايي، اخراج كاركنان، صدمات پزشكي و حتي مرگ از جمله اين اخبار است كه هر از چند گاهي شاهد انتشار آن در رسانه هاي مختلف هستيم. در شرايط حاضر هيچ تجارتي از وجود اينگونه از وقايع درامان نيست.

به نظر مي رسد كه صنعت گردشگري با دارا بودن ويژگي هايي  كه آن را از ديگر صنايع جدا مي سازد همواره در معرض تهديد بحرانهاي مختلف بوده و اين امر مي نواند احتمال وقوع و ميزان بروز بحران در اين صنعت را شدت بخشد. بحرانها و مديريت آنها مسئله اي مهم تلقي مي شود و مديران هتل معمولا ترجيح مي دهند تا اين اتفاقات محرمانه باقي بمانند ولي در هنگامي كه آوازه و اعتبار هتل با انتشار اخبار در رسانه ها به خطر مي افتد مديريت بحران ارتباط نزديكي با روابط عمومي پيدا مي كند. روابط عمومي بخصوص در هنگامي كه هتل با بحران هاي با ارزش براي رسانه هاي خبري مواجه مي شود ضروري به نظر مي رسد.

بر خلاف تمايل هتل ها، اتفاقاتي مانند مسموميت غذايي، آتش سوزي و شكاياتي كه هتل در ارتباط با مشتريان يا اخراج كاركنان، همواره مورد توجه رسانه ها بوده كه طرح موضوع در اين خصوص مي تواند آسيب هاي جدي به كسب و كار هتل داران وارد نمايدالبته با جدي گرفتن سوالات روزنامه نگاران و خبرنگاران  احتمال برخورد دوستانه رسانه ها با مسئله و همدلي آنها بيشتر مي شود . مديران هتل مي بايست با صداقت و ارائه اطلاعات مفيد به عنوان سخنگو پاسخگوي سوالات رسانه ها بوده تا احتمال جلب نقش حمايتي توسط رسانه ها افزايش يابد. در بسياري از موارد هتل ها بايد يك سخنگو داشته باشند. اين فرد در مورد افشاي حقايق تصميم گيري مي كند. در ساختار هتل نيز فرآيند ارتباطات مي بايست سازماندهي شود تا بدينوسيله پيگيري آن در مواقع بحران كه افراد گيج و سردرگم مي شوند آسان گردد. بزرگترين خطرات در يك بحران "ترس" و "حس فوريت"است. اغلب ترس منجر به عكس العملهاي افراطي وحس فوريت باعث عجله در تصميم گيري و انجام اقدامات غير منطقي مي گردد. سخنگوي هتل كاركنان را از فشارهاي مضاعف آزاد نموده و ارتباطات در دست فردي قرار مي گيرد كه اطلاعات اساسي و مهم را در اختيار داشته و در مورد مديريت رسانه ها و نشريات آموزش لازم را ديده است.

 

 راه كارهاي طلايي براي مديريت بحران در هتل ها  

 

در مرحله نخست ليستي از تماس هاي ضروري  تهيه و دراختيار كاركنان قرار گيرد. اين عمل باعث سرعت عمل در هنگام وقوع بحران گرديده و از گسترش آن جلوگيري مي نمايد. قدم بعدي انجام يك ارزيابي كلي از حادثه و دريافت اطلاعات لازم و استفاده از مشورت افراد ذيصلاح و متخصص براي اخذ تصميمات نهايي مي باشد. انتشار يك پاسخ رسمي اقدام مهم ديگري است كه مي بايست صادقانه و صميمانه باشد. اين موضوع بايد توسط يك مدير ارشد به عنوان سخنگو بيان گردد. بعضا در وقوع حوادث يا انتشار شايعه ها شاهد نوعي لجبازي و سعي در سركوب انتقادات مي باشيم كه اين رفتار تنها به گسنرش موضوع كمك نموده و در حقيقت  ريختن بنزين به آتش افروخته است. بهترين اقدام مديران هتل ها در اين موقعيت كنترل كليه تماس ها ي وارده و ارائه بهترين پاسخ به مخاطبين خصوصا رسانه ها و ارباب جرايد مي باشد. نكته مهم و كليدي  اهميت ونقش آموزش است. مديران با  فراگيري وارايه آموزش هاي لازم ،توانمند سازي نيروها و كنترل مداوم مي توانند از وقوع اين گونه بحرانها  جلوگيري يا احتمال بروز آن را به حداقل برسانند.

ز


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
+ نوشته شده: ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ساعت: ۱۰:۲۵:۴۰ توسط:وب سازان نوين ايده موضوع:

چالش اصلي عدم سرمايه گذاري خارجي در هتل سازي ايران

فعالان اقتصادي معتقدند همچنان چالش هاي قابل ملاحظه اي سد راه جذب سرمايه هاي خارجي به گردشگري و هتل داري مي شود.

 

در شرايطي كه برجام باعث باز شدن درهاي ايران شد و بسياري از سرمايه گذاران را در حوزه هاي مختلف به ايران كشاند، اما دستكم در عرصه گردشگري هنوز اقدامات چشمگيري صورت نگرفته است. فعالان اقتصادي معتقدند همچنان چالش هاي قابل ملاحظه اي سد راه جذب سرمايه هاي خارجي به گردشگري و هتلداري مي شود.

يك عضو كميسيون گردشگري اتاق تهران در اين باره معتقد است برخي سرمايه گذاران خارجي از ورود به بازار ايران براي سرمايه گذاري مي ترسند؛ چراكه تضميني براي گارانتي سرمايه آنها نيست.

به گزارش سايت خبري اتاق تهران، عليرضا خائف با يادآوري اينكه زمين در تهران گران است، تصريح كرده است: «در ايران قيمت زمين بيشتر از هتل ارزش دارد؛ به طوري كه ديگر توجيه اقتصادي ندارد.» به اعتقاد وي، دولت بايد زمين هاي مجاني در اختيار سرمايه گذارها قرار دهد تا آنها هتل بسازند.

اين عضو هيات نمايندگان اتاق تهران با تاكيد بر اينكه در سطح تهران، حدود 400 تا 500 هتل كم داريم و كسي هم گويا حاضر نيست در اين حوزه سرمايه گذاري كند، يادآور شده است: «اصولا چون در برنامه دولت ها و شهرداري نبوده، هيچ وقت گفته نشده كه در كدام منطقه چه امكاناتي نياز است تا براساس آن اقدام شود. دليلش هم اين است كه در ايران برنامه ريزي شهري وجود ندارد؛ مشخص نيست كه در كدام منطقه، بيمارستان نياز است يا در كدام منطقه هتل بايد ساخت.»

خائف خاطرنشان كرده است: «همه سازه ها در تهران همين طور بدون برنامه ساخته شده و چون برنامه ريزي شهري وجود نداشته، تهران مانند قارچ توسعه يافته است.»

به گفته وي، اگر كسي بخواهد در تهران هتل بسازد، جايي وجود ندارد و حتي اگر هم وجود داشته باشد، تنها قيمت 10 هزار متر زمين چيزي حدود 100 ميليارد تومان مي شود. اين فعال اقتصادي با طرح اين سوال كه كدام سرمايه گذار خارجي حاضر است اين ميزان هزينه را تنها براي زمين بپردازد، تصريح كرده است: «براي سرمايه گذار توجيه ندارد 100 ميليارد تومان تنها براي خريد زمين هزينه كند. از اين رو مي توان گفت به دليل ناهماهنگي دولت و شهرداري، هيچ سرمايه گذار خارجي و ايراني حاضر نيست در اين عرصه وارد شود.»

خائف البته با تاكيد بر اينكه اكثر شهرهايي كه كمبود هتل دارند با اين مساله مواجهند، ادامه داده است: «در هيچ كدام از ديگر شهرها هم هتل سازي توجيه اقتصادي ندارد. شايد نسبت به تهران توجيه پذيرتر باشد، اما مشكلات وجود دارد. از طرفي هم سرمايه گذار مي خواهد در تهران، اصفهان، مشهد، شيراز، تبريز و شهرهاي توريستي تر هتل سازي كند تا برگشت پولش سريع تر رخ دهد.» او معتقد است سرمايه گذار مي خواهد پولش در حداكثر زمان ممكن، مثلا 20 ساله برگردد، اما با وضع تهران، پول او 100 ساله هم بر نمي گردد.

ش


برچسب: هتل، رزرو هتل،
ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
+ نوشته شده: ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ساعت: ۱۰:۴۳:۱۸ توسط:وب سازان نوين ايده موضوع:

استارت آپ AavGo انقلابي در صنعت هتلداري

رزرو اتاق در هتل ها كمي وقت گير و آزاردهنده است، از اين رو يك شركت نوپا موسوم به استارت آپ AavGo تصميم گرفته براي هميشه به اين مسئله خاتمه دهد.

 

استارت آپ AavGo قصد دارد با آوردن آيپد به هتل ها شرايطي را براي ارتباط بين كاركنان و نيز بين مهمانان و كاركنان فراهم كند. با اين روش، براي دريافت سرويس اتاق ديگر نيازي به تماس تلفني يا رفتن به پاي ميز كاركنان نخواهد بود.

هفته ي گذشته، سرويس ارتباط بين كاركنان و ميهمانان AavGo به طور رسمي براي پنج هتل شروع به كار كرد. AavGo تا اين لحظه فقط ارتباطات بين كاركنان را فعال كرده بود. اما از اين پس، مهمانان هتل هايي از قبيل The Row Hotel و Hotel Strata مي توانند با استفاده از تبلت AavGo از داخل اتاق هايشان درخواست غذا، خمير دندان، متكاي اضافه يا سرويس نظافت بدهند.

«امرونال ديساي»، يكي از موسسان استارت آپ AavGo در گفتگو با پايگاه اينترنتي TechCrunch اظهار داشت: «ما تلاش مي كنيم تا نياز به تماس تلفني و رفتن جلوي ميز را از بين ببريم. اگر مشتري نياز به سرويس دارد، بايد بتواند آن را از روي تبلت اعلام كند».

هتل ها براي استفاده از اين روش به جز Wi-Fi به ابزار ديگري نياز ندارند. يكي از رقباي اين سرويس مبتكرانه، ALICE است كه سيستمي براي مديريت هتل از طريق يك پلتفرم طراحي كرده و هتل هايي مثل Triumph Hotels، Sixty Hotels و Sixty Hotels از مشتريان آن به شمار مي روند. اين استارت آپ در ژانويه گذشته توانست يك قرارداد ۹.۵ ميليون دلاري با Expedia ببندد كه مجموعا 13 ميليون دلار سرمايه براي آن ها به ارمغان آورد.

اين دو سرويس كاملا مشابه هم به نظر مي رسند، اما به گفته «ديساي»، ويژگي متمايز AavGo اين است كه علاوه بر هتل ها، مراكز ديگر نيز تحت پوشش اين سرويس قرار دارند. يك تفاوت كليدي ديگر اين است كه AavGo خودش تبلت اتاق ها را فراهم مي كند.

هتل ها به ازاي هر اتاق ماهيانه 5 دلار به AavGo پرداخت مي كنند و تا آخر امسال 50 هتل تحت پوشش اين استارت آپ قرار مي گيرند.

گفتني است؛ هدف استارت آپ AavGo تا دسامبر 2018 رسيدن به 500 هتل است. اين استارت آپ چند ماه پيش موفق شد يك ميليون دلار سرمايه جذب كند.

ش


برچسب: هتل، رزرو هتل،
ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
+ نوشته شده: ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ساعت: ۱۰:۳۹:۳۶ توسط:وب سازان نوين ايده موضوع:

4 اقامتگاه بوم گردي خوزستان موافقت اوليه دريافت كردند

اقامتگاه روستاي دم اشكفت در باغملك، اقامتگاه روستاي خماط در شوش، اقامتگاه روستاي دشت سوسن و اقامتگاه روستاي نوتركي در ايذه موافقت اوليه دريافت كردند.

 

 مدير كل ميراث فرهنگي استان خوزستان در اين باره گفت: اين اقامتگاه ها در روستاهاي با ارزش طبيعي و تاريخي و با هدف ترويج گردشگري پايدار و صيانت از منابع طبيعي و تاريخي آماده فعاليت شدند.

خسرو نشان افزود: پيش‌تر در خوزستان هتل مضيف مينو در شهرستان خرمشهر موافقت اصولي و اقامتگاه اليما در ايذه پروانه ي بهره برداري دريافت كردند كه بسيار مورد استقبال گردشگران داخلي و خارجي قرار گرفتند.

وي همچنين يادآور شد: در حال حاضر 6 درخواست ديگر در آبادان، گتوند، دزفول و ايذه در حال بررسي است.

 ش


برچسب: هتل، رزرو هتل،
ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
+ نوشته شده: ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ساعت: ۱۰:۳۳:۴۶ توسط:وب سازان نوين ايده موضوع:

آدرس هتل استقلال تهران

آدرس هتل استقلال تهران  به شرح زير مي باشد:
۰۲۱-۴۴۶۹۸۶۱۰
رزرو هتل             
      هتل استقلال تهران                  

برچسب: آدرس هتل استقلال تهران،
ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
+ نوشته شده: ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ساعت: ۰۹:۱۴:۳۳ توسط:وب سازان نوين ايده موضوع:

آدرس هتل آزادي تهران

آدرس هتل آزادي تهران  به شرح زير مي باشد:
 

بزرگراه شهيد چمران - تقاطع اوين

۰۲۱-۴۴۶۹۸۶۱۰رزرو هتل                 هتل آزادي تهران 

برچسب: آدرس هتل آزادي تهران،
ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
+ نوشته شده: ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ساعت: ۰۹:۱۰:۵۵ توسط:وب سازان نوين ايده موضوع:

37 سال تلاش درهتل سازي

وقتي براي احداث يك هتل در تهران بيش از 50 ميليارد تومان عوارض شهرداري مي گيرند، قطعا با فروش اتاق هاي آن هتل، آمدن گردشگر و احتساب هزينه هاي جانبي چنين پروژه اي غيراقتصادي جلوه مي كند.

«مهدي جهانگيري» اظهار كرد: اين هشت ميليارد دلار درآمد گردشگري در سال خيلي با ارزش تر از فروش 30 تا 40 ميليارد دلاري درآمد نفت است. چون اين درآمد با عرقِ جبين فعالانِ گردشگري حاصل شده است.

وي كه در هم انديشي بخش خصوصي و دولتي گردشگري در هتل اوين سخن مي گفت، بيان كرد: اگر توسعه صادرات به عنوان كليدي ترين محور رشد اقتصادي كشور در نظر گرفته شود، راهي نيست جز توجه به صنعت گردشگري. اين مطالبه ي جدي اتاق بازرگاني از دولت است كه اگر بنا دارد كليدي ترين، اصولي ترين و به حق ترين توسعه اقتصادي را سرلوحه قرار دهد، بايد پايه اش را روي گردشگري بنيان گذاري كند. اين يك مطالبه جدي است كه اگر نگاه شعاري به آن شود، به بيراهه خواهد رفت.

اين فعال گردشگري سپس با انتقاد به وضعيت تبليغات ايران در بُعد جهاني اظهار كرد: اينكه انتظار داريم دنيا، ايران هراسي را بدون هيچ گونه هزينه اي فراموش كند توقع زيادي است. درست است كه برجام و تغيير ادبيات سياسي بزرگ ترين توفيق ما بوده، ولي انتظار بر اين است كه براي حضور در نمايشگاه هاي بين المللي، حمايت از بخش خصوصي و س«وقتي براي يك هتل با همه ضوابط طرح شده بيش از 50 ميليارد تومان عوارض شهرداري مي گيرند، به اضافه هزينه اي كه براي خريد زمين مي شود، قطعا با فروش اتاق هاي آن هتل، آمدن گردشگر و درنظر گرفتن هزينه هاي جانبي چنين پروژه اي غيراقتصادي جلوه مي كند.

 

«جهانگيري» سپس به چالش هاي زيرساخت در كشور پرداخت و افزود: در برنامه ششم توسعه تاكيد بر پنج برابر شدن شمار گردشگران خارجي است. قطعا رسيدن به رقم 20 ميليون گردشگري كه در پايان سال 1404 هدف گذاري شده به زيرساخت اساسي نياز دارد. اقداماتي آغاز شده كه قابل تحسين هستند، اما بايد به مقوله سرمايه گذاري جدي تري پرداخته شود.

او به عنوان يك سرمايه گذار در بخش گردشگري گفت: در تهران براي تكميل يك پروژه هتل، كاسب كارتر از شهرداري تهران نمي توانيد پيدا كنيد. در پايتختي با اين جمعيت طي 37 سال گذشته جز يك هتل كه حمايت دولت را داشت، كدام پروژه سرمايه گذاري هتل به نتيجه رسيده است؟ آسيب شناسي اين مسئله خيلي كار مشكلي نيست.

نايب رئيس اتاق بازرگاني تهران بيان كرد: ما انتظار داريم انقلابي در توسعه صنعت گردشگري اتفاق افتد و نهضت ملي گردشگري با اجماع قواي سه گانه ايجاد شود تا همه گيرهاي اين صنعت را حل كنيم.

جهانگيري در پايان سخنانش به عنوان مدير يكي از بانك هاي كشور براي حمايت دفاتر خدمات مسافرتي و گردشگري به منظور تامين سرمايه در گردش براي توسعه اين صنعت، جذب گردشگران خارجي، چارتر كردن هواپيما و اجاره هتل و همچنين تامين سرمايه و منابع اوليه براي ايجاد هلدينگ عمده فروشي به منظور كاهش هزينه هاي سفر اعلام آمادگي كرد.

ز


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
+ نوشته شده: ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ساعت: ۱۱:۲۴:۳۱ توسط:وب سازان نوين ايده موضوع:

شيوه نامه رزرو هتل ها

بي ترديد يكي از اصلي ترين رموز موفقيت در هر رشته و حرفه تازه اي، الگوبرداري صحيح از نمونه هاي موفق و پيشرو آن موضوع است كه هرقدر ابعاد موضوع مورد نظر گسترده باشد و طيف هاي بيشتري از جامعه و فرهنگ، اقتصاد و... را دربرگيرد، اهميت اين الگوبرداري پررنگ تر مي شود.

صنعت هتلداري ما نيز از اين قاعده مستثني نيست؛ صنعتي كه به رغم پشتوانه تاريخي كاروانسراها با تعاريف امروزي ميهمان نوازي و ابعاد پيچيده آن، صنعتي نوپا قلمداد مي شود كه هنوز راهي دراز تا رسيدن به سطح اول دنيا دارد. با اين همه اما آنچه كه سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري به عنوان متولي نخست اين صنعت براي پرچمداري بخش خصوصي آن انجام مي دهد، حركتي خلاف قاعده گفته شده است. به طوري كه با وجود تجارب و نتايج نامطلوب همچنان در دور تسلسل اشتباه هايي است كه نه تنها كمكي به بهبود وضع موجود نمي كند، بلكه مسير را پيچيده تر و سخت تر از قبل براي تازه واردان مي سازد. به عبارت ساده تر سازمان گام در راهي نهاده است كه كاملا" مغاير با شعار تبليغاتي خود در جهت كمك به توسعه و پيشرفت هتلداري است. از جمله اصرار بي مورد به ورود در قضايايي كه نه ضرورتي براي آن وجود دارد و نه پشتوانه الگويي تجربي يا عملي براي آن.

 

"شيوه نامه نحوه رزرو و ابطال اتاق هتل هاي كشور" هم از تازه ترين اين اصرارها مي باشد كه مشخص نيست بر اساس كدام ضرورت تنظيم شده و اينكه مبناي علمي آن كدام است؟ اگرچه مي توان ريشه پاسخ هر دو پرسش را يكي دانست، اما شواهد و قرائن چنين نشان مي دهد كه اين ورود بي مورد و غير علمي، دنباله همان اختلافات سازمان با هتلداران است كه بحث نرخ گذاري نقطه اوج آن بود. گويا پس از آن سازمان تصميم گرفته تا هم قيوميت خود بر هتلداري را به رخ بخش خصوصي بكشد و هم به خيال خود سرو ساماني به وضعيت فعاليت هاي اين صنعت بدهد. آنهم در حالي كه از آخرين توهم و تلاش بي فرجام در اين راه با طرح موسوم به استاندارد سازي سال هاي پرهزينه اي مي گذرد!

اما اين بار ورودي اينچنيني به يكي از مرسوم ترين و بديهي ترين اصول رقابت آزاد در صنعت هتل بسيار دور از ذهن بود. آنهم در شرايطي كه ساليان سال است هتل هاي كشور به پيروي از مدل هاي بين المللي بر اساس ساختار و نوع مشتريان خويش ضوابط ويژه خود را دارند. اين شيوه نامه نوظهور مصداق اين است كه "ما" بخواهيم براي مسائل فني خودروها يك شيوه نامه واحد تعريف كنيم و قيد و شرط بگذاريم كه مثلا فلان قطعات يا لوازم حتما" بايد در تاريخ هاي اعلام شده مورد معاينه يا تعويض قرار گيرند و در همين حال كه اين شيوه نامه ساختگي خود را براي تمام انواع خودروها حكم مي كنيم، از شركت هاي بزرگ خودروسازي جهان نيز براي سرمايه گذاري در كشور دعوت كنيم! به روشني مشخص است كه اگر افق فكري و دورنماي ذهني رسيدن به نقطه اي قابل توجه در صنعت خودروسازي باشد تا چه حد اين استاندارد ساختگي دور از ذهن و تمسخرآميز خواهد بود. چراكه بديهي است كه هر خودرو شرايط ويژه نگهداري خود را داشته باشد و سازنده بر اساس نوع استفاده مشتري و نياز بازار و حتي مسئله رقابت با ساير سازندگان، ضوابط خاص خود را لحاظ كند.

 

رزرواسيون هتل 

موضوع رزرواسيون هتل ها نيز خارج از اين قاعده نيست. دو هتل با ستاره ها و شرايط يكسان در يك نقطه جغرافيايي مي توانند يكي از وجوه برتري خود بر ديگري در جذب مشتري را انعطاف در همين چگونگي كنسل كردن و تغييرات تاريخ ورود و خروج قرار دهند. براي آگاهي از اين موضوع تنها كافي است در يكي از سايت هاي رزرواسيون هتل همچون booking براي تاريخ و مقصدي مشخص در جستجوي هتل برآمد تا به همان اندازه كه تفاوت قيمت مي توان ديد، تفاوت نحوه كنسل كردن و خسارت هاي آن را هم ديد. تفاوت هايي كه استوار بر تعاريفي همچون Refundable, Non refundable, Guaranteed reservation, Confirmed reservation و غيره است كه خود بر اساس نوع تعاملات هتل با بازار، فصل و تعاريف تعداد و نوع مشتري تغييرپذير خواهد بود.

در راستاي همين تنوع نيز سال هاست كه هتل ها و در اندازه بزرگ تر يعني گروه ها و زنجيره هاي هتلي بر اساس نوع روابط، زمان، نوع مشتريان، نياز بازار و موقعيت جغرافيايي و از همه مهم تر "رقابت آزاد" و "كسب رضايت مشتري" نحوه رزرواسيون خود و سياست هاي آن را تعريف نموده اند و هر از گاهي نيز آن را مورد بازبيني و تغييرات قرار مي دهند. بنابراين تفاوت سياست هاي اعمالي در مورد چگونگي كنسل كردن يك رزرو يا تغيير تاريخ ورود و خروج و پيامدهاي مالي آن نه تنها مورد غريبي نيست بلكه اتفاقا نشان از پويايي و حس رقابت در اين صنعت دارد و به عنوان يك اصل و الگو در همه جاي دنيا امري پذيرفته شده است.

به طور مثال برند هتل هاي Holiday Inn با نخستين ورود شما به يكي از هتل هايش با صدور كارتي رايگان سعي در عضويت دائم شما در باشگاه مشتريانش مي كند و با طبقه بندي امتيازاتي كه شما از بابت تعداد رزروهاي خود انجام مي دهيد، در نقطه اي متعهد مي گردد كه هر بار شما از هر هتلي از اين برند تا 24 ساعت پيش از تاريخ ورود، تقاضاي اتاق كرديد، هتل موظف به ارائه اتاق است در غير اينصورت همانند اينكه رزروي از پيش صورت گرفته باشد، هتل بايد درصدد جبران برآيد.
و يا مثلا گروه هتل هاي ماريوت از ابتداي سال گذشته ميلادي (2015) تغييراتي را در مدت زمان مجاز براي كنسل كردن اتاق هايش لحاظ كرد به گونه اي كه ميهمان مي تواند تا ساعت 24 (به وقت محلي هتل) روز پيش از تاريخ ورود، رزرو خود را بدون هيچ هزينه اي كنسل كند. اين در حالي است كه تا پيش از اين تقريبا در بيش تر هتل هاي اين گروه مهمان مي توانست حتي تا ساعت 16 تاريخ ورود هم رزرو خويش را بدون جريمه كنسل كند. چنانكه گروه هتل هاي استاروود اين مرز را تا ساعت 6 بعدازظهر روز ورود تعيين كرده است.
و يا اينكه به طور مثال اكر تعداد رزروهاي انجام شده شخصي از روي سايت Booking به بيش از پنج بار برسد، علاوه بر امكان بهره مندي از تخفيف 10 درصدي بيش تر در برخي هتل ها، از يك ساعت انعطاف در زمان ورود و خروج نيز بهره مند مي گردد. يعني به فرض اگر ساعت پذيرش هتلي 2 بعدازظهر باشد، اين شخص مي تواند يك ساعت زودتر هم اتاق خود را تحويل بگيرد. آنچنان كه درباره خروج هم مي تواند با يك ساعت تاخير اين كار را انجام دهد.
 
بنابراين به وضوح روشن است كه تمامي سياست هاي اينچنيني از هتلي به هتل ديگر مي تواند متغير باشد و اين خود هتل است كه بر اساس آنچه گفته شد، شرايط و ضوابط را تعيين مي كند نه يك مرجع ديگر! احترام به حقوق هتل و ميهمان هم شفافيت اين سياست ها تعريف مي شود و نه حكمي واحد و دولتي براي همه. به عبارت روشن تر، اينكه كنسل كردن يك رزرو براي هتلي تا 48 ساعت پيش از تاريخ ورود مستلزم جريمه كامل شود و يا براي هتلي تا يك ماه پيش از ورود هم چنين شود، دليلي بر بي عدالتي يا اجحاف به حق ميهمان نيست، بلكه در عرف بين الملل اين اجحاف زماني اتفاق مي افتد كه شرايط و ضوابط كنسلي و تغيير تاريخ بر روي سايت هتل يا سايت رزرواسيون نيامده باشد.
از همين روي نيز در رزروهاي آنلاين، در مرحله اي تنها شرط به پيش بردن مراحل رزرواسيون، علامت زدن بند توافق با ضوابط ياد شده است در غير اينصورت رزرو عملي نخواهد شد. حال اگر اين موضوع را همان دفترچه راهنماي فني خودروها بپنداريم، تنها كافي بود سازمان اگر نيت كمك به بهبود اوضاع را دارد، هتل ها را مجاب نمايد تا تمامي سياست ها و ضوابط كنسل كردن و تغييرات تاريخ ورود و خروج را بر روي سايت خود به طور واضح و شفاف شرح دهند نه آنكه شيوه نامه اي چنين پوچ و دور از ذهن صادر كرده و در بندي حتي هتل ها را مجاب به پرداخت نقدي به ميهمان كند! شيوه نامه اي كه تناقض اشكار با بلندپروازي ها و ادعاي حضور برندها در صنعت هتل كشور را دارد و نمونه بارز يك انديشه و رفتار محلي است كه البته با كمال تاسف با هيچ واكنش محكمي هم از سوي بخش خصوصي و در راس آن جامعه هتلداران كشور روبرو نمي شود.
ز

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
+ نوشته شده: ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ساعت: ۱۱:۱۵:۴۷ توسط:وب سازان نوين ايده موضوع: